نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ

نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ

ساخت وبلاگ

امکانات وب

آموزش تعمیرات مادربرد کامپیوتر

دوره تعمیرات مین برد کامپیوتر از الکترونیک پایه تا عیب یابی بردهای مختلف را شامل میشود. در کارگاههای پیشرفته تعمیرات مادربرد کامپیوتر بیش از ۱۰۰ مدل مادربرد خراب و سالم برای تمرین این دوره مهیا شده است. چون شما در مرکز تعمیرات کامپیوتر آموزش میبینید و کسی که استاد دوره تعمیر مین برد است، سالها تعمیرات انجام داده است. همچنین تعمیر مین برد کامپیوتر دارای جدیدترین دستگاهها و بروزترین تکنولوژی تعمیر و آموزش قطعات کامپیوتر و لپ تاپ است.

فرصت یادگیری این دوره را در کامتک از دست ندهید و برای ثبت نام اقدام کنید!

آموزش تعمیرات کامپیوتر قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری رایانه ها را شامل میشود، با توجه به پیشرفت صنعت رو به ماشینی شدن آن ها استفاده از رایانه ها گسترش یافته است، نمایندگی تعمیرات مادربرد کامپیوتر در نظر دارد با برگزاری دوره های تخصصی تعمیرات کامپیوتر بستری برای علاقمندان این حوزه کاری فراهم کند و با اعطای مدرک مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای کشور آن ها را برای ورود به بازار کار حمایت می کند.

شروع آموزش تعمیرات مادربرد و کارایی آن

با گذراندن کلاس تعمیر مادربرد شما روی انواع برندها تسلط پیدا میکنید. یعنی مادربردهایی که تک چیپ هستند و یا در کیس های کوچکتر به اصطلاح مینی گفته میشود را میتوانید تعمیر کنید. بنابراین میتوانید سراغ مین برد های سرور و تعمیر مادربرد لپ تاپ برویم تا در راه اندازی مرکز تعمیرات کامپیوتر، تمامی تعمیر این قطعات را تسلط داشته باشیم.

در یک مرکز گارانتی و خدمات کامپیوتری لازم است شما آموزش تعمیر مادربرد، آموزش تعمیر لپ تاپ، آموزش تعمیر مادربرد سرور را مهارت داشته باشید تا مشتریان بیشتری را پاسخگو شوید.

نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ...
ما را در سایت نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 131 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 19:12

۶ روش برای رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر

حتما شما هم با مشکل هنگ کردن سیستم مواجه شده‌اید. در این مواقع تنها راهی که به ذهنتان می‌رسد این است که کامپیوتر را خاموش و روشن و یا به اصطلاح Restart کنید و یا اینکه اقدام به نصب مجدد ویندوز می‌کنید، اما این‌ها تنها راه حل ممکن برای خارج شدن از این حالت نیست. چرا که با چند روش می‌توان در برخی موارد تا حدودی مشکل هنگ کردن ویندوز را برطرف کرد.

هنگام هنگ کردن کامپیوتر، کمی به آن فرصت دهید

زمانی که احساس کردید کامپیوتر شما هنگ کرده است، کمی صبر کنید و به کامپیوتر چند دقیقه فرصت دهید تا روند پردازش را انجام دهد. گاهی اوقات ممکن است یک کامپیوتر به ظاهر هنگ کرده باشد، اما در واقع فقط سرعت آن کند شده یا در حال پردازش یک کار پیچیده است. خیلی زود به فکر تعمیر لپ تاپ یا کامپیوتر خود نیفتید.

زمانی رایانه‌ها ویروسی می‌شوند و از دید کاربرانی که به امنیتشان توجه ندارند، این بدافزارها هیچ مشکلی را درست نمی‌کند. اما خیلی از ایرادات ناشی از وجود چنین ویروس‌هایی و آلوده گشتن رایانه است.

ویروس‌ها اغلب پردازشگر مرکزی را اشغال و درایورها را پاک می کنند، فایل‌های سیستمی ویندوز را حذف یا تنظیمات مدیریتی را تغییر می دهند. این تغییرات می‌تواند دلایل زیادی برای هنگ کردن، فریز شدن یا قفل کردن برنامه‌هایتان باشد.

در صورت ویروسی شدن، بهترین روش بهبودی و رفع هنگ بازی و رفع خطای داخلی سرور در کامپیوتر استفاده از نرم‌افزارهای مشهور و قدرتمندی مثل Kaspersky و Bitdefender توصیه می شود. این نرم افزارها به عنوان یک ضد هنگ کامپیوتر عمل می‌کنند.

برای اینکه متوجه شوید ویندوز هنگ کرده یا هنوز صحیح است، کلید‌های Delete +Alt +Ctrl را نگهدارید. با این روش، می‌توانید بر Manager Task بزنید و برنامه‌های موردنظرتان را ببندید یا سیستم را به کلی ریستارت کنید. همچنین اگر تمایل دارید مستقیما Manager Task را باز کنید، کلید‌های Esc +Shift+Ctrl را نگهدارید.

در این برنامه، تب Processes را کلیک کنید. اگر آن را پیدا نکردید، نخست باید بر گزینه Details More کلیک کرده سپس با کمک تب CPU، برنامه‌هایی که زیادترین توان پردازنده را مشغول کرده‌اند را به ترتیب بعد از انتخاب برنامه با کلیک بر Task End به‌طور کلی ببندید.

قفل شدن کامپیوتر را بررسی کنید

در این مواقع بهتر است بررسی کنید که آیا کامپیوتر به فشردن دکمه Caps Lock بر روی صفحه کلید پاسخ می‌دهد؟ و آیا چراغ این دکمه روشن یا خاموش می‌شود یا خیر! اگر چراغ آن روشن و خاموش شد، اقدام بعدی را انجام دهید و اگر هیچ تاثیری نداشت، کامپیوتر قفل شده و شما باید کامپیوتر را دوباره راه اندازی یا ریستارت کنید.

کامپیوتر هنگ کرده را راه اندازی مجدد کنید

در بدترین حالت بهتر است لپ تاپ یا کامپیوترتان را راه اندازی مجدد کنید. برای این کار دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا وقتی که کامپیوتر خاموش شود. بعد از خاموش شدن کامپیوتر چند ثانیه صبر کنید و سپس آن را روشن کرده و اجازه دهید که به صورت عادی راه اندازی شود.

بستن کامل یا End Task کردن برنامه‌ای که پاسخ نمی‌دهد

 

اگر Caps Lock روشن و خاموش می‌‍شود به این معنی است که ویندوز هنوز کار می‌کند و برنامه دیگری است که پاسخ نمی‌دهد و باعث هنگ کردن کامپیوتر شده است. برای End Task کردن برنامه‌ها، می‌توانید دکمه‌های Ctrl + Alt + Del را با هم فشار دهید تا تنظیمات Task Manager باز شود. بعد از باز شدن این پنجره، برنامه‌ای که پاسخ نمی‌دهد و باعث هنگ کردن کامپیوتر شده است را انتخاب کرده و گزینه End Task را انتخاب کنید، این عمل کامپیوتر را از حالت قفل خارج می کند.

توجه داشته باشید که بعد از انتخاب End Task ، حدود ۱۰ الی ۲۰ ثانیه زمان می‌برد تا برنامه بسته شود.

حافظه و برد اصلی

تعداد زیادی از هنگ‌ ها در سیستم‌عامل مخصوصا مواردی که با یک صفحه آبی همــراه می ‌شود و در اصطلاح Blue Screen Of Death  نام دارد، به ‌دلیل مشکلات مربوط به حافظه رم یا بورد اصلی رایانه است. دلیل ایجاد این خطا نیز آماده نبودن امکان دسترسی به اطلاعاتی است که ‌باید در حافظه رم ذخیره می شود.

در صورتی که می خواهید خودتان برای این علت کاری کنید قبل از هر کاری می‌ توانید یک حافظه رم جدید را جایگزین حافظه قبلی کنید! در این شرایط اگر مشکل رفع شد، یعنی رم مشکل دار بوده است. اگر با رم جدید مشکل حل نشد، یعنی حافظه رم سالم است و مشکل به بورد اصلی مربوط می ‌شود.

مشکلات مربوط به سخت افزار یا درایورهای دستگاه را حل کنید.

در صورت موفق نبودن هیچکدام از مراحل بالا، ممکن است ایراد سخت افزاری یا خطای مربوط به درایور وجود داشته باشد.

چرا که یک هارد درایو، RAM و کارت گرافیک معیوب و یا نقص در قطعات دیگر سخت افزاری، به راحتی می‌تواند باعث هنگ کردن کامپیوتر شود. همچنین گفتنیست آپدیت نبودن درایور یک قطعه نیز می‌تواند به علت تداخل با درایورهای دیگر یا عدم عملکرد صحیح، باعث هنگ کردن دستگاه شود.

اگر مطمئن شدید که یک قطعه سخت افزاری معیوب باعث قفل شدن و هنگ کردن سیستم شده است، باید سریع قطعه را تعویض کنید تا از آسیب بیشتر به کامپیوتر جلوگیری شود. برای انجام این کار بهتر از متخصصین سخت افزار کمک بگیرید تا از آسیب جدی‌تر به سیستم شما جلوگیری شود. تیم نمایندگی تعمیرات کامپیوتر در این زمینه در خدمت شماست. می‌توانید با مراجعه به وبسایت نمایندگی تعمیرات کامپیوتر، درخواست ارتقا کامپیوتر خود را ثبت کنید تا کارشناس مورد نظر با شما تماس گرفته و اقدامات لازم انجام شود.

اما اگر درایور یک قطعه ایراد داشته باشد، شما باید جدیدترین درایور آن را از وب سایت تولید کننده دانلود کرده و آن را قبل از قفل شدن کامپیوتر نصب کنید. یا این که از کامپیوتر دیگری آن را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

اگر نمی‌توانید قبل از هنگ کردن کامپیوتر، جدیدترین درایور را نصب کنید، می‌توانید کامپیوتر را در حالت امن یا همان Safe Mode راه اندازی کنید.

شما در این حالت می‌توانید به بخش Device Manager دسترسی داشته باشید و درایوری که به درستی کار نمی‌کند را حذف کنید. سپس کامپیوتر را راه اندازی مجدد کرده و ویندوز را در حالت عادی باز کنید. در این مرحله ویندوز سخت افزار را شناسایی می‌کند و درایور آن را مجدد نصب می‌کند. این فرآیند می‌تواند برای رفع مشکل کافی باشد و از قفل شدن مجدد جلوگیری کند. همچنین می‌توانید جدیدترین درایور دانلود شده را نصب کنید تا از به روز بودن درایور آن قطعه مطمئن شوید.

مشکلات منبع تغذیه سیستم

اگر سخت ‌افزارهای کامپیوتر شما سازگاری کاملی با یکدیگر دارند، تنظیمات بایوس را به درستی انجام داده‌ اید، از سلامت هارد‌ دیسک، بورد اصلی و حافظه رم هم مطمئن هستید اما باز هم کامپیوتر شما در بازه‌ های زمانی متفاوت دچار هنگ یا راه ‌اندازی مجدد می‌ شود، پیشنهاد می‌ کنیم منبع تغذیه را بررسی کنید.

منبع تغذیه یا همان پاور کامپیوتر می‌ تواند در صورت نیم‌ سوزشدن، کاهش توان برق ‌رسانی و… این مشکلات را برای کامپیوتر شما به‌همراه داشته باشد. گاهی اوقات افت ولتاژ و وجود نوسان زیاد در برق ساختمان نیز می ‌تواند این‌ گونه مشکلات را به وجود بیاورد.

https://sharp-printer.niloblog.com/p/8/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C.html

 مراجعه به یک مرکز تعمیر معتبر

شما می‌توانید درخواست تعمیر لپ تاپ خود را در سایت نمایندگی تعمیرات کامپیوتر ثبت کنید تا در صورت عدم رفع مشکل ما در کنارتان باشیم.

نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ...
ما را در سایت نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 165 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 19:07

آموزش ساده عکاسی با دوربین سونی

آموزش ساده عکاسی با دوربین سونی (Sony) یکی از دغدغه های کسانی است که به این حرفه علاقه مند هستند. جهت آموزش ساده عکاسی شما نیاز دارید تا برخی از نکات را در رابطه با این حرفه بدانید تا به راحت ترین شکل ممکن عکاسی با دوربین سونی را انجام دهید. نکاتی که در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار میگیرد از جمله اساسی ترین نکات آموزش ساده عکاسی می باشند.

معرفی بهترین گزینه های تنظیمات برای عکاسی ماکرو با دوربین سونی

بسیاری از عکاسان مبتدی بر این باورند که در عکاسی ماکرو و برای عکاسی از سوژه های بسیار کوچک , وجود یک لنز پرقدرت و مخصوص عکاسی ماکرو اهمیت بسیار زیادی دارد. اما در زمان کار با دوربین های سونی از سری آلفا ؛ تنظیماتی در درون دوربین وجود دارند که به شما کمک می کنند تا بهترین نتیاج در زمان عکاسی ماکرو را به دست آورید. در این مطلب؛ بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی ماکرو با استفاده از دوربین های سونی را مورد اشاره قرار می دهیم.

گزینه Zebra برای نمایش و مدیریت هایلایت ها

نوار های Zebra گزینه هایی هستند که نواحی دارای هایلایت (تابش نور شدید) در درون کادر تصویر را به صورت هشدار دهنده نمایش می دهند. عکاسان حرفه ای نمایندگی دوربین سونی بر این باورند که وجود هایلایت های شدید موجب از بین رفتن جزئیات در بخشهای زیادی از تصویر می شود و بنابراین تنظیمات گزینه Zebra برای نمایش نقاط و نواحی دارای هایلایت های شدید ؛ اهمیت زیادی دارد.

تنظیم حالت 100+ در گزنیه های تنظیم Zebra نوارهای دارای هایلایت شدید را به خوبی نمایش می دهد. بنابراین با مشخص شدن حالت هایلایت ها ؛ وضعیت نوردهی به دوربین را به گونه ای می توان تنظیم نمود تا این هایلایت های شدید؛ قبل از ثبت عکس برطرف شوند.

تنظیمات مهم در عکاسی

دوربین های عکاسی دارای تنظیمات متنوع و زیادی هستند که برای شما به عنوان یک مبتدی که در حال فراگیری آموزش ساده عکاسی هستید مهم است که بدانید چگونه از این تنظیمات استفاده نمایید و هر تنظیمی چه کاری را برای شما انجام خواهد داد. البته به یاد داشته باشید فراگیری تمام تنظیمات مورد نیاز نیست و بسیاری از عکاسان حرفه ای تنظیمات دوربینشان را به صورت کامل نمی شناسند. به عنوان اولین قدم در آموزش ساده عکاسی باید دوربین خود را از حالت خودکار در بیاورید در غیر این صورت شما چیزی فرا نخواهید گرفت. چندین تنظیم مهم در آموزش ساده عکاسی با دوربین سونی وجود دارد :

  •     سرعت شاتر
  •     دیافراگم
  •     حساسیت
  •     نحوه تمرکز صحیح
  •     نحوه کار با فوکوس های متفاوت

سعی کنید در عکاسی خود از فوکوس دستی استفاده ننمایید زیرا دقت فوکوس های اتوماتیک بسیار بیشتر از فوکوس دستی شما است. تنها زمانی که روشنایی شما به میزان قابل توجهی پایین است و امکان استفاده از فوکوس اتوماتیک وجود ندارد می توانید از این آپشن استفاده نمایید.

اگر که شما قصد دارید عکس گرفته شده را ویرایش نمایید ، عکس را با فرمت RAW ذخیره کنید در غیر این صورت می توانید از فرمت JPEG استفاده کنید. البته اگر شما در رابطه با اینکه می خواهید عکس را ویرایش کنید یا نه ، شک دارید می توانید از فرمت RAW  به علاوه JPEG استفاده نمایید.

وایت بالانس

آخرین و یکی از مهمترین تنظیمات در زمان عکاسی ماکرو ؛ تنظیم گزینه وایت بالانس است. به عنوان مثال وایت بالانس هوای ابری (Cloudy) باایجاد تنالیته رنگ گرم در زمان های عکاسی در هوای آفتابی یا محیط های داخلی گرمای رنگ نسبتا مناسبی را در درون کادر تصویر به وجود می آورد که اشباع رنگ سوژه را تقویت نموده و برجستگی بیشتری به آن می بخشد. همچنین گزینه Shade (سایه) نیز از تاثیر گرما بخش مشابهی برخوردار می باشد.

نور در آموزش ساده عکاسی و اهمیت توجه به آن

نور در آموزش عکاسی چه به صورت آموزش ساده عکاسی و چه به صورت آموزش حرفه ای عکاسی از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر شما بتوانید عکسی با نورپردازی مناسب و مطلوب بگیرید ، عکس شما بدون شک از کیفیت بی نظیری برخوردار خواهد شد. موضوع مهم و مطرحی که در رابطه با نور وجود دارد تعادل بین نور موضوع شما و پس زمینه می باشد. سعی کنید به جهت و نرمی نور توجه لازم را داشته باشید اگر نور سنگین و شدید باشد سایه در عکاسی شما ایجاد مشکل می کند.

اگر نور از زاویه ای نامناسب به موضوع شما تابیده شود، عکس شما کیفیت خود را از دست خواهد داد به همین منظور جهت جلوگیری از مشکل در عکاسی بهتر است منبع یا سوژه را حرکت دهید تا زاویه مناسبی جهت عکاسی از شیء یا موضوع خود پیدا کنید.

https://sharp-printer.niloblog.com/p/7/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C.html

نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ...
ما را در سایت نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 189 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 19:03

آشنایی با اجزای دوربین عکاسی

برای شروع عکاسی لازم است تا با ساختمان و اجزای دوربین آشنا شویم تا ضمن یادگیری نام قسمت‌های مختلف دوربین ، کارآیی آن‌ها را در عکاسی بیاموزیم. اجزای دوربین عکاسی براساس کلیاتی معرفی می‌شوند که ممکن است در بعضی دوربین‌ها دیده نشوند و یا تغییری در عملکرد دوربین ها داشته باشند ولی به طور کلی یک دوربین عکاسی از دو قسمت اصلی تشکیل شده است:

  •     لنز  ( Lens )
  •     بدنه دوربین ( Body )

خدمات واحد تعمیرات دوربین عکاسی سونی

برخی از خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات دوربین عکاسی سونی عبارتند از:

    تعمیر دوربین های آب خورده

    تعمیرات انواع فلاش دوربین سونی

  •     برنامه ریزی و به روز رسانی فریمور دوربین سونی
  •     تعویض قطعات مکانیکی و الکترونیکی دوربین سونی
  •     تعویض جک و مدار موجود بر روی برد اصلی دوربین
  •     رفع عیوب درگاه های ورودی و خروجی در دوربین های سونی
  •     رفع اشکالات مرتبط بلا پنل ال سی دی و صفحه لمسی دوربین سونی

کپ لنز / درپوش لنز ( Lens Cap )

Lens Cap

درپوش لنز وظیفه حفاظت از سطح لنز را بر عهده دارد. زمانی که قصد عکاسی نداریم این درپوش بر روی دهانه لنز نصب می‌شود و درصورت مفقود شدن این درپوش به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد. عرضه این درپوش در بازار، براساس قطر دهانه لنز می‌باشد.

لنز دوربین (Lens )

لنز دوربین مجموعه‌ای از عدسی هاست که کار نظم بخشیدن به پرتوهای نور را به عهده دارند و به دلیل اهمیت زیادی که دارند، بخش زیادی از مطالب آینده را به مبحث لنزها اختصاص می‌دهیم.

واحدهای تخصصی تعمیرات سونی نمایندگی  دوربین سونی با بخش بندی سازمان داخلی خود  به واحدهای تخصصی تعمیرات دوربین و تعمیرات لنز و همچنین با تجهیز هر بخش به تخصصی ترین وسایل و امکانات سعی نموده است تا تمامی نیازهای موجود در رابطه با خدمات و تعمیرات دوربین های سونی را برآورده نماید.

نمایندگی تعمیرات دوربین سونی،  تمامی خدمات مورد نیاز برای تعمیر محصولات دوربین سونی را به دست برترین تکنسین های تعمیرات دوربین در ایران و با بهره‌مندی از بهترین امکانات و ابزارآلات تخصصی ارایه می دهد .

لازم به ذکر است که نمایندگی دوربین سونی در ایران ارائه دهنده خدمات پس از فروش دوربین های سونی در سراسر ایران می باشد.

    بدنه‌های پلاستیکی

این نوع بدنه‌ها از جنس پلاستیک فشرده ساخته می‌شوند؛ مقاومت متوسطی دارند و بسیار سبک و خوش فرم می‌باشند. این نوع بدنه‌ها برای دوربین‌های نیمه حرفه‌ای و دوربین‌های سبک خانگی استفاده می‌شوند.

    بدنه‌های ترکیبی یا بدنه‌های فلزی پلاستیکی

در ساختار اسکلت اصلی دوربین‌های دارای این بدنه، فلز منیزیم یا تیتانیم استفاده شده است و رویه دوربین با پلاستیک مقاوم پوشش داده می‌شود. معمولاً از این نوع بدنه ها برای دوربین‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند چراکه مقاومت بالایی در برابر آسیب دیدگی دارند. طبیعتاً بدنه‌های فلزی پلاستیکی وزن بیشتری نسبت به نوع پلاستیکی دارند. در صورتی که عکاسی خبری هستید یا در محیط های ناامن و خطرناک مانند کوهستان، جنگ و… عکاسی می‌کنید بهتر است دوربین هایی با بدنه ترکیبی ( فلز و پلاستیک) تهیه نمایید.

https://sharp-printer.niloblog.com/p/6/%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86.html

دکمه شاتر ( Shutter button ) یا دکمه عکسبرداری

شاید پرکاربرد‌ترین دکمه روی بدنه دکمه شاتر باشد. با فشردن این دکمه عکس ثبت می‌شود. لازم است بدانید دکمه شاتر دو وضعیتی است یعنی ابتدا تا نیمه فشرده می‌شود، که در اصطلاح به آن نیم شات می‌گویند؛ سپس شات کامل.

وضعیت نیم شات به منظور آماده شدن دوربین و انجام تنظیمات لازم است.

نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ...
ما را در سایت نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 173 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 18:59

شکستن صفحه ال ای دی تلویزیون

روزانه تعداد زیادی LED و LCD دچار مشکل می‌شوند که در اکثر مواقع مشکل به خاطر آسیب دیدن پنل تلویزیون است. اما شاید برای شما سوال باشد که آیا در صورت شکستن صفحه ال ای دی تلویزیون، پنل قابل تعمیر است و هزینه آن چقدر است؟

تلویزیون‌های ال ای دی یک صفحه و ماژور دارند که روی پلت اصلی تلویزیون قرار دارد. در فاصله میانی صفحه ماژور و پلت، صفحات پولاریزه نور قرار گرفته است که نور لامپ‌های بک لایت را در تمام سطح پنل به صورت یکسان پخش می‌کند. برای تعمیر بک لایت تلویزیون بهتر از قبل از اقدام برای این کار حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

زمانیکه صفحه پنل دچار ضربه شود و سبب شکستن صفحه ال ای دی تلویزیون شود، در اولین مرحله صفحه ماژور آسیب دیده و می‌شکند. در صورت شکستن صفحه ماژور متاسفانه در هیچ کدام از برندهای تلویزیون موجود در بازار قابل تعمیر نیست. به عبارت بهتر در صورت آسیب صفحه ماژور باید این صفحه را تعویض کنید و نیاز به تعمیر یا تعویض پنل تلویزیون برای صفحات پلاریزه و بک لایت نیست.

نکات مهم تعویض پنل تلویزیون ال سی دی

تعویض پنل تلویزیون ال سی دی معمولاً گزینه انتخابی آندسته از افرادی است که سطح بالای خرابی ایجاد شده در پنل تلویزیون‌شان، امکان تعمیر آن را منتفی می سازد. در مواردی نیز دارنده دستگاه متوجه می شود که هزینه تعمیر پنل معیوب، چیزی برابر با هزینه خرید یک پنل جدید است، بنابراین تصمیم به تعویض پنل ال سی دی تلویزیون می گیرد.

به طور کلی بد نیست بدانید در صورت شکستگی پنل تلویزیون، امکان تعمیر وجود ندارد و تنها گزینه پیش رو، تعویض پنل شکسته است. می توان گفت تعمیرات پنل تلویزیون از خطوط قرمز حوزه تعمیرات تلویزیون است. چرا که هم هزینه بالایی می طلبد و هم قطعات جایگزین این دستگاه –که دچار خرابی شده‌اند- غالباً در دسترس نیست و از سوی شرکت های سازنده عرضه نشده است.  همین موضوع سبب می‌شود تا تعمیرکار با بروز شکستگی در پنل، چاره‌ای جز تعویض آن نداشته باشد.

نکته: به تعمیرکاران توصیه می‌شود در صورت درستی یکی از موارد زیر از اقدام به تعویض پنل تلویزیون ال سی دی خودداری کنند:

    پانل LCD خیلی خوب یا سالمی جهت جایگزینی با نمونه معیوب در اختیار ندارند.

    با نحوه کار با قابلیت خودآزمایش (self-test)، برد PSU + بک لایت، بدون اتصال آنها به مادربرد آشنایی ندارند.

    با نحوه آزمایش ولتاژها و سیگنال‌ها در مادربرد، برد PSU، برد اینورتر و برد T-con آشنایی ندارند.

هزینه تعویض ال سی دی شکسته ال جی

افزایش یکباره قیمت‌ها و قطع واردات تلویزیون ال جی در بازار باعث افزایش قیمت این تلویزیون شده است. البته علاوه بر افزایش قیمت انواع مدل‌های تلویزیون ال جی، هزینه تعمیر و تعویض قطعات آن نیز افزایش یافته است. مهم‌ترین قطعه در تعمیر تلویزیون ال جی که بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد شکستن صفحه ال ای دی تلویزیون است. در تلویزیون ال جی نیز با توجه به سایزهای مختلف این محصول، قیمت پنل متفاوت است.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ارائه دهنده تخصصی‌ترین سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات انواع تلویزیون از جمله تعویض پنل تلویزیون ال سی دی به متقاضیان است. این مرکز متشکل از پارت های متعددی است که در هر یک از آنها سرویس های تخصصی مرتبط با یک محصول به مراجعان ارائه می گردد.

https://sharp-printer.niloblog.com/p/5/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D8%B6-%D9%BE%D9%86%D9%84-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86.html

(شایان ذکر است غالب سرویس های ارائه شده توسط کارشناسان و تعمیرکاران تلویزیون بصورت سرویس در محل ارائه می گردد). شما کاربران گرامی می‌توانید با انتخاب آگاهانه‌ی نمایندگی تعمیرات تلویزیون در کمترین زمان و با هزینه مصوب، دستگاه معیوب خود را تعمیر کنید. خدمات ارائه شده در این مرکز منحصر به مدل و اشکالی خاص نیست و کلیه دستگاه های تلویزیون را پشتیبانی می کند. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات تلویزیون در بخش زیر معرفی گشته‌اند.

نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ...
ما را در سایت نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 158 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 18:55

آموزش تعویض پنل تلویزیون

آموزش تعویض پنل تلویزیون یکی از آموزش های تخصصی است که زیر مجموعه های مختلفی دارد. تعمیر و تعویض پنل تی وی از عهده هر مرکز تعمیراتی و هر تعمیرکاری بر نمی آید. تنها باید از مراکز رسمی و معتبر کمک بگیرید. امروز می خواهیم در آموزش تعویض پنل تلویزیون بیشتر درباره پنل های آب خورده و فلت های آسیب دیده صحبت کنیم و نحوه تعمیر و تعویض آنها را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

مراحل تعمیر پنل

تعمیر پنل مراحل خیلی زیادی دارد ، ولی ما تمام مراحلی که حین تعمیر پنل طی می‌کنیم به شما خواهم گفت. دو نوع ایراد داخل پنل‌ها وجود دارد ، ایرادهای فیزیکی و ایرادهای مکانیکی. اگر پنل دچار آسیب فیزیکی شده باشد ، دیگر قابل تعمیر نیست . ولی اگر مشکل مکانیکی یا خرابی قطعه یا قلع‌مردگی یا سوختگی در مسیر باشد، می‌توانیم آن پنل را تعمیر کنیم.

اگر می‌خواهیددر مورد رایج‌ ترین ایراد داخل پنل ‌ها بدانید اینجا تمام اطلاعات در مورد ایرادهای پنل را به دست خواهید آورد، ما تمام ایرادها را در فروشگاه بررسی کردیم و تجربه‌ی خودمان را در مورد همه‌ی آن‌ها با شما به اشتراک می‌گذاریم.

کارشناسان واحد آموزش تعویض پنل تلویزیون می گویند در درصد کمی از مواقع آبی که وارد پنل و فلت شده روی سوکتی می ریزد که در ایجاد ارتباط برد TFT موثر است. اگر این سوکت آب خورده باشد، باید آن را با تینر پاک کنید. گاهی شدت آسیب دیدگی این سوکت به حدی است که فقط باید تعویض شود. در این تعویض باید نهایت دقت را داشته باشید. و حتما از قطعات اورجینال استفاده کنید. پس از اینکه خازن ها و مقاومت های SMD را چک کردید، باید ارتباطات را وصل کنید و دستگاه را روشن کنید. سوکت نام برده شده را با تینر حتما پاک کنید.

روی این فلت آی سی وجود دارد که ممکن است دچار آبخوردگی نشده باشد؛ کارشناسان واحد آموزش تعویض پنل تلویزیون می گویند گاهی ممکن است با شل شدن پنل تصویر بالا نیاید. در این شرایط تی وی را روشن کنید و دستانتان را روی تک تک فلت ها بگذارید؛ اگر یکی از این فلت ها به حدی داغ می کند که اصلا قابل تحمل نیست و مجبور می شوید که سریعا دستانتان را بردارید، فلت مذکور کاملا خراب است و باید کاملا تعویض شود. فلت از روی شیشه و برد آدرس برداشته می شود و یک فلت نو جایگرین می شود.

نمایندگی تعمیر تلویزیون

نمایندگی تعمیر تلویزیون یک نهاد جامع و کامل است که در حوزه تعمیرات انواع تلویزیون ها از هر مدل و از هر برندی فعالیت دارد. این مرکز امن ترین و مورد وثوق ترین مرکزی است که می توانید دستگاه معیوب خود را به آن بسپارید و نگران هیچ موضوعی نباشید و خدماتی استاندارد و معتبر دریافت کنید. امکانات و تسهیلات فوق العاده وسیع و پیشرفته ای در این نمایندگی فراهم است که هر کدام بخش مهمی از نیاز های کاربران را تامین می کند. تمام سرویس های این نمایندگی که تحت حمایت نمایندگی تعمیرات تلویزیون است، همراه با ضمانت نامه های کتبی است. می توانید برای تماس با نمایندگی تعمیرات تلویزیون از منوی ” تماس با ما” استفاده کنید.

https://sharp-printer.niloblog.com/p/4/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86.html

نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ...
ما را در سایت نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 139 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 18:53

راه کار های مقابله با آب خوردگی تلویزیون

سوالی که زیاد مطرح می‌شود اینست که آیا تلویزیون آب خورده تعمیر می‌شود. پاسخ این سوال کاملاً بستگی به نوع تلویزیون شما و میزان خسارتی است که در اثر ورود آب به تلویزیون بوجود آمده است.

بطور کلی عوامل متعددی باعث ورود آب به داخل تلویزیون می‌شود. ممکن است چکه کردن سقف در یک روز بارانی یا ورود سیل به خانه یا حتی نداشتن دقت کافی زمان تمیز کردن تلویزیون با محلول های شوینده باعث آب خوردگی تلویزیون شود. آب خوردگی تلویزیون به معنی نفوذ آب یا هر مایع رسانا به داخل فلت پنل تلویزیون می‌باشد که به دلیل رسانا بودن، باعث ایجاد اتصالی در مدارهای انتقال تصویر و خراب شدن آن‌ها می‌شود.

آب خوردگی تلویزیون به چه معناست؟

زمانی که می گوییم تلویزیون آب خورده است، می تواند حالت های مختلفی را شامل شود. در بدترین حالت به صورت واضح روی دستگاه و خصوصا پنل آن آب می ریزد و نمایشگر خیس می شود. در حالت های دیگر، آب خوردگی تلویزیون ال جی شامل نفوذ آب و رطوبت به درون دستگاه است که می تواند خصوصا در فضا های مرطوب و هوای شرجی به تدریج اتفاق بیفتد و به قطعات درونی تلویزیون نیز آسیب وارد کند. حتی برخورد یک پارچه خیس به منظور تمیزکاری تلویزیون نیز می تواند موجب ورود رطوبت و آب خوردگی دستگاه مورد نظر شود.

اقدامات اولیه برای تلویزیون آب خورده

همانطور که می‌دانید آب یک مایع رساناست و تهدیدی جدی برای وسایل الکترونیکی به حساب می‌آید. اگر به هر دلیلی مثل شیطنت بچه‌ها تلویزیون دچار آب خوردگی شد، بدون عصبانیت و نگرانی کارهای زیر را انجام دهید:

  •     اتصال تلویزیون آب خورده به برق را قطع کنید.
  •     دستگاه را با پارچه تا حد امکان خشک کنید.
  •     با تعمیرکار تلویزیون تماس بگیرید.
  •     تا زمانی که مشکل آب خوردگی تلویزیون کاملاً رفع نشده است آن را اصلاً روشن نکنید.

به همین سادگی می‌توانید از صدمات و هزینه های بیشتر جلوگیری کنید. اما امیدوار نباشید که دستگاه شما هیچ مشکلی نخواهد داشت.

در کنار این کارهای ضروری باید این نکته را هم یادآور شویم که به هیچ وجه از باد گرم سشوار برای خشک کردن تلویزیون آب خورده استفاده نکنید.

چه زمانی نیاز به تعمیر تلویزیون آب خورده است؟

معمولا توصیه می شود برای تعمیر تلویزیون آب خورده کمی صبر کنید. دستگاه را دو الی سه روز به هیچ عنوان روشن نکنید و در جایی فاقد رطوبت و دارای جریان هوا قرار دهید. بعد از گذشت سه روز، می توان دستگاه را به برق متصل کرد و آن را روشن کرد. در این مرحله باید روشن شدن یا نشدن تلویزیون و دیگر نشانه های خرابی و تاثیر آب خوردگی تلویزیون را بررسی کرد. اگر تلویزیون روشن نمی شود یا این که تصویر و کیفیت آن مشکل دارد، قطعا نیاز به تعمیر تلویزیون آب خورده در یک مرکز تعمیرات تخصصی وجود دارد. البته می توان در همان مراحل اولیه ریختن آب روی تلویزیون نیز سریعا به یک مرکز تعمیراتی مراجعه کرد تا با بررسی تلویزیون آب خورده، از بروز مشکلات جدی تر در آن جلوگیری کنند و اقدامات لازم را انجام دهند

نحوه تعمیر آب خوردگی تلویزیون

بعد از مراجعه به نمایندگی تعمیر تلویزیون تکنسین های این مراکز از دستگاه ها و ابزار های تخصصی برای تعمیر تلویزیون آب خورده استفاده می کنند. معمولا دستگاه تخصصی مورد استفاده برای تعمیر آب خوردگی تلویزیون ، دستگاه فلت زن است که یک دستگاه بسیار پیشرفته و مهم در زمینه تعمیرات تلویزیون است. تعمیر ال ای دی یا تعمیر ال سی دی، در صورت ریختن آب روی پنل دستگاه متناسب با سطح آسیب و میزان خرابی این دستگاه ها انجام می شود.

گاهی نیاز به تعمیر یا تعویض پنل تلویزیون یا دیگر قطعات مهم این دستگاه از جمله برد تیکان، فلت و سایر اتصالات تلویزیون وجود دارد.گاهی نیز مشکل جدی نیست و با مهارت کافی و ابزار های تخصصی، با کم ترین هزینه فرایند تعمیر تلویزیون آب خورده با سرویس قطعات دستگاه انجام می شود. تشخیص سطح آسیب، امکان تعمیر دستگاه و راه کار تعمیر تلویزیون آب خورده بر اساس نشانه های آب خوردگی تلویزیون نیز انجام می شود.

نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ...
ما را در سایت نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 169 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 18:50

آیا تلویزیون آب خورده درست میشود ؟

تعمیر تلویزیون آب خورده یکی از مشکلاتی است که کاربران زیادی به دنبال نحوه رفع آن هستند. آب خوردگی تلویزیون ال ای دی یکی از شایع ترین مشکلاتی است که به دفعات زیادی توسط مشتریان ما گزارش شده است. ریخته شدن اب روی تلویزیون میتواند به صورت کاملا غیرعمدی انجام گیرد و نباید خود را سرزنش کنید. قصد داریم در بخش آموزش تعمیر تلویزیون به شما نحوه تعمیر آب خوردگی تلویزیون را شرح دهیم.

ریخته شدن اب روی تلویزیون یکی مشکلاتی است که خیلی از کاربران با آن حداقل یک بار روبه رو شده اند. مشکلی که واقعا اگر خیلی زود نسبت به تعمیر آن اقدام نشود میتواند برایمان هزینه های زیادی داشته باشد. ولی متخصصین ما این مژده را به شما عزیزان می دهند که تلویزیون اب خورده درست میشود به شرطی که در سریع ترین زمان ممکن با کارشناسان ما در تماس باشید. البته در ادامه چند راه حل را به شما پیشنهاد میکنیم که بهتر است آنها را رعایت نمایید تا آسیب دیدگی کمتری داشته باشید.

همراه ما باشید تا چند روش آسان برای تعمیر تلویزیون خدمتتان عرض نماییم. اگر این روش ها بر روی تلویزیون شما تاثیری نداشته باشد، آسیبی هم به دستگاه شما نخواهد زد

علائم آبخوردگی پنل تلویزیون

اگرچه بسیاری از کاربران با نحوه بروز آبخوردگی پنل آشنایی ندارند، اما خوشبختانه بروز این اتفاق با نشانه ها و علائمی همراه است. یکی از ابتدایی ترین علائم آبخوردگی پنل تلویزیون، ایجاد خطوط رنگی عمودی روی تصویر است. همچنین گاهی این مساله باعث نوارهای سفید و یا سیاه شدن تصویر تلویزیون میشود و کاربران را نگران می نماید. اگر مشاهده کردید که روشنایی دو نیمه راست و چپ تلویزیون شما با هم تفاوت دارد، به احتمال زیاد پنل دچار آبخوردگی شده است.

به طور کلی اگر جزء افرادی هستید که به میزان زیادی از مایعات پاک کننده برای تمیز کردن تلویزیون خود استفاده می کنید، باید منتظر آبخوردگی پنل تلویزیون خود باشید. آنچه اهمیت دارد این است که بلافاصله پس از مشاهده هریک از علائم ذکر شده باید به نمایندگی تعمیرات تلویزیون آبخورده مراجعه کرده و درخواست بررسی و تعمیر تخصصی تلویزیون خود را داشته باشید.

تعمیر ال ای دی آب خورده

ریختن آب در تلویزیون led یکی از مشکلاتی است که کاربران و مشتریان نمایندگی تعمیر تلویزیون آبخورده  به دفعات زیادی این مشکل را به ما گزارش داده اند. همانطور که در بالا اشاره شد شما بعد از ریختن آب در تلویزیون led میتوانید اقدامات پیشگیرانه جهت افزایش هزینه ها را انجام دهید اما اگر میخواهید مجدد از تلویزیون خود استفاده کنید بهتر است هرچه سریع تر با کارشناسان تعمیر تلویزیون در تماس باشید.

زیرا اگر در اولین ساعات ریخته شدن اب روی تلویزیون با تعمیرگاه تلویزیون در تماس باشید میتوانید خیلی زودتر اقدام به تعمیر تلویزیون خود نمایید. البته این نکته را در نظر داشته باشید بعد از ریخته شدن اب روی تلویزیون حتما باید دستگاه خود را به سرعت خاموش نموده و از برق بکشید تا از صدمات بیشتر به تلویزیون جلوگیری نمایید.

ما به شما پیشنهاد میکنیم اگر در دستان خود و یا خانواده مایعات وجود دارد سعی کنید به سمت تلویزیون نروید، معمولا آب خوردگی تلویزیون ال ای دی بخاطر کودکان است. زیرا علاقه خاصی به تلویزیون داشته و سعی میکنن به سمت آن بروند، برای حفظ سلامتی خود و کودکان پیشنهاد میکنیم آنها را از تلویزیون دور نگه دارید.

https://sharp-printer.niloblog.com/p/2/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1.html

تعمیرات تلویزیون

تعمیرات تلویزیون، نیاز به مهارت و ابزاری دارد که مدیریت نمایندگی تعمیر تلویزیون آبخورده  هر دو مورد را در این مرکز فراهم نموده است. به دلیل حضور تعمیرکاران خبره و متخصص و نیز فراهم بودن پیشرفته ترین ابزار و دستگاه های تعمیر تلویزیون، واحد تعمیرات تلویزیون آبخورده  توانسته خدمات در خور توجهی را به کاربران ارائه نماید. گفتنی است برای راحتی هرچه بیشتر کاربران، سرویس در محل تلویزیون آبخورده نیز به خدمات این واحد افزوده شده است. برای رفع مشکل آبخوردگی پنل تلویزیون آبخورده خود می توانید به این مرکز مراجعه نمایید.

نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ...
ما را در سایت نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 169 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 18:48

آشنایی با موارد اصلی تعمیرات اینورتر

برای تعمیر هر دستگاه الکتریکی و مکانیکی لازم است اجزای اصلی تشکیل دهنده دستگاه معیوب مورد بررسی و تست قرار بگیرند. در این مقاله تصمیم داریم با قطعات اصلی که در فرایند تعمیرات اینورتر مورد بررسی قرار می گیرند آشنا شویم.

بررسی اینورتر به طور کلی در فرآیند تعمیر سه جز اصلی دستگاه لازم است مورد بررسی قرار گیرد

واحد مدار یکسو کننده

این واحد برق ورودی AC را توسط پل دیود تمام موج سه فاز به برق DC برای طبقه میانی تبدیل می سازد.

واحد مداری DC

این واحد برق DC طبقه میانی را در خازن های توان بالا که قادر هستند ولتاژ و بار اضافی را در خود نگهداری نمایند، ذخیره سازی می کند.

واحد مدار تبدیل کننده به برق متناوب (Inverter)

در واحد مدار تبدیل کننده به برق AC، اینورتر برق ولتاژ مدار DC را گرفته و به برق متناوب AC تبدیل می سازد که برای مصرف موتور AC لازم می باشد.

در فرایند تعمیرات اینورتر لازم است موارد مقدماتی چک شود. این قطعات مواردی همانند صفحه نمایش کنترل کننده، اتصالات و دماها می باشند. بررسی چشمی اولین و شاید ساده ترین روش تشخیص ایراد در دستگاه باشد. گرد و غبار موجود بر روی هیت سینک لازم است تمیز شود. از محکم بودن اتصالات مطمئن شوید. اتصالات شل یکی از دلایل عمده ایجاد مشکل در ساختار دستگاه می باشد.

برق ورودی سه فاز دستگاه نیز لازم است چک شود. در هنگام تعمیرات اینورتر توجه داشته باشید که انحراف این برق ورودی نباید بیشتر از ۵ درصد باشد. ولتاژ نامتقارن نیز می تواند یکی از دلایل ایجاد مشکلات در دستگاه باشد. اگر پس از بررسی ظاهری، مشکلات دستگاه همچنان پابرجا بود، به بررسی موارد زیر بپردازید.

هشدارها

به طور کلی در یک اینورتر هشدارها به صورت چراغ های چشمک زن روی صفحه نمایش آن مشخص می شوند. همچنین این قابلیت وجود دارد که از یکی از رله های اینورتر برای این کار استفاده کرد و آن را برای اعلام هشدارها یا تریپ ها تنظیم کرد.

عموما وقتی یک هشدار وجود داشته باشد، درایو به کار خود ادامه می دهد، اما اگر مشکلی اساسی پیدا کند یا وضعیت سیستم از حالت هشدار خارج شود و به اصطلاح Critical شود ، اینورتر فرمان تریپ می دهد. وقتی که درایو تریپ می دهد، ناگهان متوقف می شود و یک کد خطا روی صفحه نمایش نشان می دهد. (بررسی خطای F001 در اینورتر زیمنس)

اضافه بار در اینورترها

معمولا وقتی اینورتر یا موتور دچار اضافه بار یا اضافه حرارت شده باشند شروع به هشدار دادن می کند. اینورتر دمای موتور را بر اساس سایز موتور، مجذور جریان موتور و میزان کارکردش محاسبه می کند. این هشدار معمولا هشدار I۲t نامیده می شود. اگر اضافه بار ادامه پیدا کند و محاسبات اینورتر نشان دهد که موتور بیش از حد در حال گرم شدن است، با کد مربوطه که در Data sheet آن آورده شده است  فرمان قطع صادر می کند.

در تنظیم پارامتر های اینورتر باید نهایت دقت را به خرج داد چرا که  محاسبات مربوط به صدور فرمان تریپ مربوط به جریان موتور به تنظیم درست پارامتر های اینورتر بستگی دارد و اینورتر مقادیر سایز موتور و جریان نامی آن را از روی این پارامترها تشخیص می دهد.

همچنین اینورتر به گونه ای تنظیم می شود که بتواند برای مدت کوتاهی در حالت اضافه بار کار کند (مثلا ۱۵۰% برای ۶۰ ثانیه بسته به مدل و توان آن)، اما پس از مدتی جریان خروجی را با کاهش فرکانس موتور که منجر به کم شدن دور آن می شود محدود می کند و همزمان هشدار می دهد و در نهایت نیز در صورت تداوم برای محافظت از خودش ممکن است فرمان قطع به رله مربوطه صادر کند

اگر جریان خروجی اینورتر نیز به هر دلیل مثل اتصال کوتاه یا قفل شدن روتور به صورت ناگهانی بالا برود، رله های نیز بدون معطلی فرمان تریپ می دهند خاموش می شود و کد مخصوص به اضافه جریان نمایش داده می شود.( یک نمونه از عیب یابی و تعمیرات اینورتر های زیمنس)

به طور کلی، اضافه بار موقت اینورتر یا موتور، مثلا هنگام شتاب گیری و راه اندازی، مشکلی به وجود نمی آورد اما تا زمانی اجازه این کار داده می شود که آسیبی به تجهیزات وارد نشود. نمودار زیر عملکرد اینورتر و موتور را نسبت به زمان به همراه هشدارها و تریپ های مربوطه نشان می دهد

بررسی دیودهای یکسوساز ورودی

یک مولتی متر به مدار واحدی  DC وصل کنید. با استفاده از سلکتور مولتی متر حالت تست دیود را انتخاب کنید. سیم رابط مشکی که به ورودی منفی مولتی متر وصل است را به مثبت مدار واحدی DC متصل کنید. سپس سیم قرمز را به هر کدام از سه فاز ورودی برای بررسی دیودهای یکسوساز متصل کنید. سپس پروب قرمز را بر روی پلاریته منفی  DC قرار داده و در جستجوی افت ولتاژ بایاس مستقیم باشید. در صورتی که شاهد افت ولتاژ بودید، پل دیود اتصال کوتاه شده است و اگر با مدار باز مواجه می شوید احتمال سوختگی دیودها یا باز شدن مدار وجود دارد.

درایو سرعت متغیر بررسی خروجی درایو سرعت متغیر

سیم رابط قرمز مولتی متر را به قسمت منفی  DC متصل کنید و سیم مشکی را به هریک از سه فاز ترمینال های خروجی موتور متصل نمایید. در این وضعیت باید منتظر افت ولتاژ بایاس باشیم. در حالت بعدی روند را عکس کنید یعنی سیم مشکی را روی مثبت  DCو سیم قرمز را بر روی هریک از سه فاز خروجی موتور قرار دهید. اگر در دو حالت ذکر شده افت ولتاژ بایاس مشاهده کردید اتصال کوتاه مشاهده می شود و مدار آسیبی ندارد. در غیر این صورت وضعیت مدار باز بوده و به احتمال زیاد مدار آسیب دیده است. در ادامه روند تعمیرات اینورتر اقدام به بازرسی ظاهری کنید. ممکن است که صدمات و سوختن قطعات قابل مشاهده باشد.

 افت ولتاژ در اینورتر ها

یکی دیگر از عواملی که سبب آلارم یا فرمان قطع در اینورتر ها می شود مسئله اضافه ولتاژ یا افت ولتاژ روی لینک DC  آن می باشد. در هر صورت، در این مورد نیز مانند موارد قبلی مقدار مشخصی از نوسان ولتاژ مجاز می باشد و در محدوده هشدار قرار می گیرد و در صورتی تداوم کاهش یا افزایش ولتاژ رله های اینورتر فرمان قطع خواهند داد.

https://sharp-printer.niloblog.com/p/1/%D8%A7%D8%AC%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C.html

افت ولتاژ زمانی رخ می دهد که ولتاژ تغذیه درایو کمتر از مقادیر مشخص شده باشد و یا ورودی اینورتر قطع شود. در نقطه مقابل اضافه ولتاژ می تواند در اثر بالا رفتن ولتاژ تغذیه باشد، همچنین این مسئله می تواند در اثر برگشت توان نیز رخ دهد این برگشت توان زمانی رخ می دهد که بار به موتور انرژی برگرداند، برعکس همیشه که موتور به بار انرژی می دهد.

به منظور جلوگیری از این آسیب، اینورتر در صورت لزوم تریپ اضافه ولتاژ می دهد. به محض این که فرمان تریپ صادر شد، میدان مغناطیسی موتور افت می کند و موتور دیگر نمی تواند انرژی تولید کند و به صورت خلاص متوقف می شود.

نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ...
ما را در سایت نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 189 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 18:42

اجزای تشکیل دهنده یک اینورتر صنعتی

با وجود آنکه مدل ها و انواع مختلفی از اینورترها در بازار موجود است، اما از اجزای اصلی و ثابتی تشکیل شده اند. اینورتر جرثقیل، اینورتر آسانسوری و اینورتر پمپ همگی شامل این جزئیات می شوند که هنگام تعمیرات اینورتر باید به آنها توجه نمود:

– مدار یکسو کننده

– مدار DC

– مداری اینورتر

 عدم خروجی DC یا خروجی ولتاژ

اگر فیوز برق ظاهرا عیبی نداشته باشد اما خروجی DC در سطوح مختلف و در وضعیت بارگذاری نباشد، علت ممکن است ناشی از اتصال باز، اتصال کوتاه، ولتاژ اضافی، اضافه جریان، خرابی منبع تغذیه کمکی ، منبع تغذیه اضافی، شکست دیود رکتیفایر اصلاح شده فرکانس بالا، مدار صافی و یا نشت الکتریکی خازن صافی باشد.

اگر خروجی ولتاژ پس از چک کردن اجزای ثانویه به وسیله مولتی‌متر انجام شود و خرابی اضافه‌بار یا مدار کوتاه دیود  فرکانس بالا باقی بماند، می توان گفت که  مشکل از مدار کنترل منبع تغذیه است.

اگر ولتاژ در برخی قسمت‌ها وجود داشته باشد، به این معنی است که مدار به درستی کار می‌کند و این مشکل از فرکانس بالا و مدار اصلاحی است.

مدار فیلتر پربسامد به طور عمده از دیودهای رکتیفایر و خازن فیلتر شده ولتاژ پایین برای خروجی DC استفاده می‌کند. اگر دیود رکتیفایر از پایین خراب شود و از هم باز شود ، مدار ولتاژ را تولید نمی کند.

علاوه بر این، نشت الکتریکی خازن‌های فیلتر شده باعث تولید ولتاژ ناپایدار می‌شود. با مولتی متر می توان قطعات آسیب دیده را بررسی کرد.

بررسی پل دیودی و خروجی اینورتر

می توان با یک مولتی متر این مسئله را بررسی نمود. سیم پراب مشکی مولتی متر را به ترمینال DC با علامت + وصل کنید.

سپس پراب قرمز رنگ را به یکی از سه فاز ورودی دستگاه وصل کرده اگر بر روی دستگاه عددی را خواندید، پل دیودی ورودی به صورت اتصال کوتاه است. در غیر این صورت، اگر با مداری باز مواجه شوید، نشانه ی سوختگی دیود ها است.

در مرحله بعد خروجی اینورتر را بررسی کنید. در این حالت نیز، در صورت مشاهده عدد خروجی اتصال کوتاه است و در حالت باز بودن مدار یکی از قطعات خروجی آسیب دیده است یا فیوز باس باز است.

در مرحله بعد، خازن های باس را بررسی کنید. آیا خازن ها از نظر فیزیکی سالم هستند؟ بر روی بدنه خازن نباید ترک ایجاد شده باشد. امکان دارد که خازن اینورتر صنعتی شل شده و نیاز به لحیم شدن داشته باشد.

پس از بررسی موارد بالا، به سراغ منبع تغذیه می رویم. آیا نور صفحه کلید روشن میشود؟ این روشی سریع است تا بدانیم سوئیچینگ منبع تغذیه سالم یا خراب است.

آزمون Powering

بررسی کنید که آیا فیوز سیاه شده ( منفجر شده )  ، آیا اجزای پس از اتصال به برق ، دود می‌کنند یا نه. بررسی کنید و ببینید که آیا ولتاژ  ۳۱۰V در هر دو انتهای خازن HV است یا نه.

اگر شرایط نرمال باشد، باید دیود رکتیفایرو خازن را بررسی کرد.

ببینید که ولتاژ در سیم‌پیچ ثانویه ترانسفورماتور فرکانس بالا(فریت) وجود دارد یا نه. اگر نرمال باشد، باید قطعه سوئیچینگ را بررسی کنید و ببینید که آیا نوسان دارد یا خیر!!!

اگر منبع تغذیه سوئیچینگ پس از تعمیر و راه اندازی ، باز هم عمل نکرد، باید ولتاژ pwm را اندازه گیری کرد اگر ولتاژ از مقدار مشخص شده بیشتر شود به این معنی است که منبع تغذیه در حالت محافظ است.

در هنگام بررسی مقدار ولتاژ، هر سه پایه باید بررسی شده و مقدار اختلاف ولتاژ برای هر سه آنها در یک دوره معین ثبت گردد. اگر همواره عدم تعادل جریان در یکی از پایه ها دید شود، مشکل از موتور خواهد بود، در غیر این صورت، اگر عدم تعادل ولتاژ در یک خط باشد، مشکل از اینورتر بوده و باید تعمیر یا تعویض شود.

نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ...
ما را در سایت نمایندگی تعمیرات پرینتر شارپ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 176 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 18:37

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :